Bestyrelsesmøde i Skattekisten torsdag den 30-11-2017 kl. 20.00 – 21.30
Mødested: Pletkærvej 4, Kristine
Dagsorden og referat
Deltagere: Kristine, Anne, Marie, Pia, Else, Dorte, Bodil, Claus
Ordstyrer: Kristine Møller
Referent: Dorte Winton Lindrum
Emne (og ansvarlig) | Hvad skal vi udrette? (”Vi skal…”) | Tid | Beslutning og hvem gør hvad? | |
1
|
Godkendelse af dagsorden. |
Vi skal godkende dagsordenen |
5 min |
Pia kursus fra evt. flyttet til Status Personale |
2 | Siden sidst – formand | – Kursus, Bodil og Anne
– Pædagogisk dag – Skift af bank, status – Dinero ? – Evt. vedtægtsændringer – Overvejelser om privat institution – Opfølgning på arbejdsdag. – Ny arbejdsdag – Skurvogn |
15 min | Kursus: I tilfælde af en ændring af vores aftale med Kommunen skal vi kontakte kursusleder.
– God ide med forretningsorden Pædagogisk dag: god opstart på et nyt samarbejde personale og bestyrelse imellem. Giver et bedre overskud til det pædagogiske. Enighed om en ny pædagogisk dag i marts 2018. Skift af bank : Er iværksat Dinero.. stadig positiv, men møde mellem Pia og Kristine for at hjælpe det i gang. Vedtægtsændring – møde med Kristine og Pia og gennemgå det til evt. generalforsamling. + skattekistens navn. Overvejelser om privat institution – ønsker ikke privat institution. Opfølgning på arbejdsdag: God dag, fik nået det vi skulle. Skurvogn: Enighed for køb. Sender mail til Anders. Ny arbejdsdag: 20. Januar til skurvogn.
|
3 | Evaluering Udeuge | Praktiske ting
|
15 min | Selve evaluering med Stine vil ske på et senere tidspunkt.
– Gerne flere stubbe i stole højde – Evt. flytning af toilet. – Generelt fungerede det fint sidst. – Umiddelbart ikke nødvendigt med så meget ekstra tøj.
|
4 |
Status økonomi – Leder |
Orienteres om økonomien
|
10 min |
Umiddelbart fremgang. Kun et lille underskud mod frygtet stort underskud.
Evt. ændre budget for lønudgifter Nyt møde med Pia, Anne og Kristine mht. oprydning i regnskab.
|
5 |
Status Personale – Leder
|
Orienteres om personale – Pia Kursus
|
10 min |
MUS med medarbejder i næste uge
LUS med Pia afholdes af Kristine Generelt en god atmosfære – dejlige medarbejder Indstilles til kursus til Pia.. Ide til at finde andre måder at få Claus og Bodil inspireret på. Else har muligvis et indput til friluftsliv. Ide at besøge en anden ø. |
6
|
Budget 2018 |
Der gennemgås budget for 2018
|
15 min |
Umiddelbart positivt såfremt Frede bliver meldt ind. Mulighed for Felix |
7 |
Igangværende aktiviteter – Leder |
Orienteres om aktiviteter i skattekisten og fritidshjemmet.
|
10 min |
Laver julegaver i alle alderstrin
Fritidshjem syer de, men de syntes det er sjovt. Udeuge i uge 50.. Nisse Pedro kommer på besøg. Juleferie Temauge i uge 4 Udeuge i 5 formentlig |
8
|
Mødedatoer |
Finde datoer for møder resten af året. |
5 min |
8/2-2017- Bestyrelsesmøde kl. 19 og Generalforsamling kl. 20. Marie melder det til aktivitetskalenderen. Status?
– Ny dato evaluering torsdag d. 4. Januar 2018 kl. 1530. Sted tilgår. – Arbejdsdag d. 20. Januar. |
9
|
Punkter til næste møde. |
Drøftelse |
5 min |
LDD oplyser at selvejende institutioner skal oplyse en ejer. Advokat herfra anmodet om udsættelse.
Navn Kaffe, The og kage til luciaoptog – Else står for kage.
|
11 |
Evt.
|
10 min |
|
Næste møde: 8. Februar 2018.
Kristine Møller
Bestyrelsesformand
Bestyrelsesmøde i Skattekisten mandag den 21-08-2017 kl. 20.00 – 21.30
Mødested: Pletkærvej 4, Kristine
Dagsorden:
Deltagere: Kristine, Anne, Marie, Pia, Else, Dorte, Bodil, Claus
Ordstyrer: Kristine Møller
Referent: Dorte Winton Lindrum
Emne (og ansvarlig) | Hvad skal vi udrette? (”Vi skal…”) | Tid | Beslutning og hvem gør hvad? | |
1
|
Godkendelse af dagsorden. |
Vi skal godkende dagsordenen |
5 min |
Godkendt |
2 | Præsentation af ny bestyrelse | Grundet Claus’ afgang mødtes bestyrelsen d. 4. juli 2017 og vedtog en ny konstituering. | 5 min | Kristine Møller, Formand
Marie Meilvang, næstformand Regnskabsansvarlig, Anne Engel Sekretær, Dorte Lindrum Kage, Else
|
3 | Opfølgning fra sidst – formand | Der er umiddelbart ikke efterladt nogle punkter fra sidste møde.
Dog ønskes en drøftelse omkring vedtægter, virksomhedsplan og generelt ansvar for bestyrelsen. Syntes det kunne være spændende at tage de emner frem og se på dem igen med den nye bestyrelse. Se vedhæftede Ligeledes debat vedr: – Skift af Bank til Fynske Bank – Dinero, simpelt regnskabsprogram – gratis.
|
20 min | Vi skal sætte os sammen en dag i det her forum og diskutere vores vedtægter og virksomhedsplan m.m.
Vi kan lave en brainstorm dag. – Pædagogisk dag.
Fynske bank – fordi leder og formand har denne bank. Vil være færre gebyrer. Skift er godkendt.
Dinero: Er nok med gratisløsningen. Findes computerløsning og en app. Beslutning er, at Pia vil prøve det af indtil årsskiftet, og vi så der vil vurdere, om vi skal skifte. |
4 | Ønske om kursus for bestyrelsesmedlemmer | LDD i Odense d. 7. november 2017 kl. 1730-2100 – se vedhæftede.
Alt Kolding d. 27. september 2017 kl. 18-2030. |
5 min | LDD i Odense – Kristine, Anne, Bodil. Kristine melder til. |
5 |
Status økonomi – Leder |
Orienteres om økonomien
|
20 min |
Til og med juli måned. Budget tal er for 2016. Pia eftersender de rigtige beløb. Procenter er ikke korrekte.
Skal være opmærksomme på, at vi selv skal betale vand fremadrettet. Beskæftigelse – ture, puslespil, materialer. Forplejning – penge er sat ind købmandskonto. Ikke alle er brugt. Kontorhold – forsikring, bøger, blæk, falck Budgetteret underskud er 210.000.
|
6 |
Status Personale – Leder
|
Orienteres om personale |
20 min |
Går godt i gruppen. Kursus i maj sætter stadig spor. Fokus på leg. |
7
|
Budget 2018 |
Der gennemgås budget for 2018 Tilgår |
20 min |
Der ser ud til at være et underskud på 200.000 kr i 2018.
Men i 2019 ser det lysere ud.
|
8 |
Igangværende aktiviteter – Leder |
Orienteres om aktiviteter i skattekisten og fritidshjemmet.
|
15 min |
Tilbage fra sommerferie. Vil fortsat lave temauger. En uge en gang om måneden er planen i ti måneder ud af 12.
Pia sender brev ud om arbejdsdag den 2. september. |
9
|
Mødedatoer |
Finde datoer for møder resten af året. |
10 min |
5/10-2017 kl. 8-16.: Pædagogisk dag. Emner: vedtægter, virksomhedsplan, puljeaftale skal gennemgås.
30/11-2017 – kl. 20. 8/2-2017- Bestyrelsesmøde kl. 19 og Generalforsamling kl. 20. Marie melder det til aktivitetskalenderen. |
10
|
Punkter til næste møde. |
Drøftelse |
10 min |
Evt. vedtægtsændringer.
Overvejelser om privat institution. Og hvad har vi af muligheder. Opfølgning på arbejdsdag. Opfølgning på pædagogisk dag. Mere klarhed om fordeling, roller og rammer mellem bestyrelse og personale. |
11 |
Evt.
|
Opdatering af info på Langeland Kommune’s hjemmeside vedr. vores hjemmeside, virksomhedsplan mm.
Punkter til opfølgning til næste gang. |
10 min |
Pia kontakter kommunen vedrørende hjemmesiden.
Pia og Kristine har besluttet at de mødes en gang om måneden. Kristine vil opfordre til, at vi holder fast i dialogen mellem bestyrelse og personale. Vi skal blive bedre til at sende info til Strynøs Hjemmeside. Alle er ansvarlige.
|
Næste møde:. Se punkt 9
Kristine Møller
Bestyrelsesformand
Bestyrelsesmøde i Skattekisten onsdag den 20-04-2017 kl. 20.00 – 21.30
Mødested: Skattekisten
Dagsorden:
Deltagere: Claus Præst, Anne, Pia, Dorte, Kristine
Fraværende: Else
Ordstyrer: Claus K. Andersen
Referent: Dorte Winton Lindrum
Emne (og ansvarlig) | Hvad skal vi udrette? (”Vi skal…”) | Tid | Beslutning og hvem gør hvad? | |
1
|
Godkendelse af dagsorden. |
Vi skal godkende dagsordenen |
5 min |
Godkendt. |
2 |
Konstituering af bestyrelse |
Der skal finde ny formand, næstformand og Sekretær
|
10 min |
Claus er valgt til formand. Kristine er valgt til næstformand. Dorte blev valgt til Sekretær
|
3 |
Status økonomi – Leder |
Orienteres om økonomien
|
20 min |
Regnskab er gennemgået for 1 kvartal 2017.
|
4 |
Status Personale – Leder
|
Orienteres om personale |
20 min |
Pia gennemgåede personale, Pia og bodil er meget sammen, da Claus får fri til andet arbejde, det er ok. Ellers går det godt.
|
4A
|
Budget 2017 |
Der gennemgås budget for 2017 |
20 min |
Budget er opdateret og godkendt. |
5 |
Igangværende aktiviteter – Leder |
Orienteres om aktiviteter i skattekisten og fritidshjemmet.
|
15 min |
Personalet skal på kursus i neuroaffektivt udviklingspsykologi – 11 maj. Arbejdsdag 22 maj. Der er planlagt havearbejde til arbejdsdag. Temauge om vikinger i uge 20.
|
6
|
Mødedatoer |
Finde datoer for møder resten af året. |
10 min |
23 aug.
30 nov. 17 nov. Julefrokost. Kl. 17 8 feb. Generalforsamling + møde kl 19 – 20 |
7
|
Punkter til næste møde. |
Drøftelse |
10 min |
|
8 |
Evt.
|
Punkter til opfølgning til næste gang. |
10 min |
|
Næste møde: torsdag den 9/2-2017 kl 19.30. Generalforsamling kl 20.
Claus Andersen
Bestyrelsesformand
Bestyrelsesmøde i Skattekisten onsdag den 28-11-2016 kl. 20.00 – 21.30
Mødested: Skattekisten
Dagsorden:
Deltagere: Claus Præst, Anne, Pia, Else, Dorte,
Ordstyrer: Claus K. Andersen
Referent: Dorte Winton Lindrum
Emne (og ansvarlig) | Hvad skal vi udrette? (”Vi skal…”) | Tid | Beslutning og hvem gør hvad? | |
1
|
Godkendelse af dagsorden. |
Vi skal godkende dagsordenen |
5 min |
Godkendt |
2 |
Opfølgning fra sidst – formand |
Opfølgning fra sidste møde ·
|
10 min |
En ekstra bedste: Else Marie Strangesen
Fundet klubmedarbejder: Pia Reuter Coaching: venter til efter nytår. Måske noget andet. |
3 |
Status økonomi – Leder |
Orienteres om økonomien
|
20 min |
Der er ingen bemærkninger til regnskabet |
4 |
Status Personale – Leder
|
Orienteres om personale
|
20 min |
En god lille gruppe. Er gode til at samarbejde. Prøver at planlægge, at Claus kan få flere hele dage. Har gode møder. |
5 |
Igangværende aktiviteter – Leder |
Orienteres om aktiviteter i skattekisten og fritidshjemmet.
|
15 min |
Julemåned. Der bages, laves gaver, pynt, øver julesange. Opmærksomme på deres sociale samspil.
SFO: laver gaver, juleting, bager, læser en bog, når de kommer, så de får spist. |
6 |
Overenskomst
|
Underskrivelse af overenskomst.
|
5 min |
Pia sender lønsedler til danske daginstitutioner for at høre, om der skal ændres noget i overenskomsten, så medarbejderne ikke går ned i løn. |
6A
|
Gaver |
Lukket punkt – Personalet takkes for deltagelse. |
10 min | Der er enighed om at købe gaver. |
7
|
Punkter til næste møde. |
Drøftelse |
10 min | – |
8 |
Evt.
|
Punkter til opfølgning til næste gang. |
10 min |
– |
Næste møde: torsdag den 9/2-2017 kl 19.30. Generalforsamling kl 20
Claus Andersen
Bestyrelsesformand
Bestyrelsesmøde i Skattekisten onsdag den 19.09. 2016 kl. 20.00 – 21.30
Mødested: Ved Kristine ( Pletkærvej )
Dagsorden:
Deltagere: Claus Præst, Anne, Bodil, Kristine, Pia, Else, Dorte, Claus Aa
Ordstyrer: Claus K. Andersen
Referent: Dorte Winton Lindrum
Emne (og ansvarlig) | Hvad skal vi udrette? (”Vi skal…”) | Tid | Beslutning og hvem gør hvad? | |
1
|
Godkendelse af dagsorden. |
Vi skal godkende dagsordenen |
5 min |
Godkendt |
2 |
Opfølgning fra sidst – formand |
Opfølgning fra sidste møde · Falck – tilmeldinger? · Budget 2016
|
10 min |
Falck kursus afholdes 4/10 kl 15 i Skattekisten. Pia sender invitation ud igen til ”reserve bedster” og forældre. Budget 2016: Der er afsat 30.000 kr. til vikar 2000 til personalepleje Færgefragt sløjfet. Forsikring justeret til 11.000. Kursus hævet til 15.000 Beskæftigelse og inventar 6.000 |
3 |
Status økonomi – Leder |
Orienteres om økonomien
|
20 min |
Regnskab til august. Løn til juli. Se vedhæftede. Har brugt 10.000 til vikar til og med juli.
Ungdomsklubudgift er for hele 2015/16. Kontorhold – lidt højere end budgetteret. Årsag: Forsikring for personale er i denne post. Årets underskud indtil nu er ca. 39.000. Noget mindre end budgetteret. Ros til personalet, at der ikke har været vikar i Birthes sygeperiode. |
4 |
Status Personale – Leder
|
Orienteres om personale
|
20 min |
Det går godt. Underligt at Birthe stopper. Birthe er med til at planlægge temauger.
Godt samarbejde. Gode personalemøder. Ungdomsklub. Der skal findes en ny klubmedarbejder. Kursus: Har talt med coachen. Skal være i efteråret med de tre resterende medarbejdere. Muligvis i Svendborg. |
5 |
Igangværende aktiviteter – Leder |
Orienteres om aktiviteter i skattekisten og fritidshjemmet.
|
15 min |
Temauger – går godt. Sundt for alle. Kommer ned i pædagogikken og læreplanerne. Alle de store spørger til det, og deltager, når der er temauger.
Dagligdag går fint med rutiner. Det virker godt for børnene. Ros til personalet, at de træner pottetræning med de mindste. Randi – musik. Det går rigtig godt. På nær tidspunktet, fordi de små skal sove på det tidspunkt, og derfor ikke kan deltage. Der er kommet mere fokus på musik generelt. Høstfest: 29/9 i staklade. Alle skal have mad med. Pia sender mail rundt om tilmelding. |
6 |
Budget 2017
|
Fastsætte budget for 2017
|
30 min |
Claus vedhæfter et tilrettet budget. Der budgetteres med et underskud på ca. 285.000. Der er ikke planlagt personalejusteringer. Der er sparet op til underskud. |
7
|
Punkter til næste møde. |
Drøftelse |
10 min | Ingen punkter |
8 |
Evt.
|
Punkter til opfølgning til næste gang. |
10 min |
Gave til Birthe købes af Claus.
Der er afholdt kommunalt tilsyn. Lone Bjerregaard og Peter Slifsgaard. De var meget åbne og imødekommende. Referatet fra kommunen er ikke modtaget. |
Næste møde: mandag 28/11-2016
Claus Andersen
Bestyrelsesformand